facebook pixel

איך זה עובד


האתר הזה מאפשר לכם לעקוב, ואם אתם רוצים אז גם לחקות אחד-לאחד, את תיק המניות הנעקב באתר. התיק מורכב בעיקר ממניות הנסחרות בבורסות בארה”ב (וקצת בישראל ובשאר העולם), הנבחרות בפינצטה לאחר ניתוח מעמיק ורכישתן בהנחה גדולה לשווי ההוגן שלהן.

אם החלטתם לחקות את תיק המניות באתר (אחרי שעברתם בהצלחה שאלון אפיון צרכים שווידא שהתיק מתאים עבורכם), הנה הדרך היעילה ביותר לעשות את זה:

1. פתחו חשבון השקעות (בניהול עצמאי) אצל ברוקר פרטי
2. החליטו על סכום ההשקעה
3. בנו את תיק המניות שלכם
4. לאחר מכן, עקבו אחר פעולות ההשקעה שמבוצעות בתיק

1. פתחו חשבון השקעות אצל ברוקר פרטי

הברוקרים הפרטיים (נקראים “חברי בורסה”) הם גופים שאינם בנקים שקיבלו את אישור הרשות לניירות ערך לשגר למחשבי הבורסה את פקודות המסחר שלכם. היתרון הגדול שלהם הוא בדמי ניהול ועמלות נמוכים בהשוואה לאלו שגובים הבנקים עבור מסחר בשוק ההון.

הקפידו להשקיע רק דרך ברוקר מפוקח כדי להבטיח שכספי ההשקעה שלכם יהיו בידיים טובות.

ראו הסברים נוספים על ברוקרים בעמוד הזה.

2. החליטו כמה אתם רוצים להשקיע

שוק המניות הוא מקום תנודתי עם רמת סיכון גבוהה יחסית, ולכן השקעה במניות עשויה להתאים רק לכסף עודף שלא תזדקקו לו בשנים הקרובות. כספים להם תזדקקו בשנים הקרובות, עדיף להשקיע ברכיבים סולידיים בלבד (למשל אג”ח ממשלתיות, קרנות כספיות או פיקדונות).

כמובן שכל אחד מכם צריך להשקיע על פי הבנתו וצרכיו האישיים.

3. בנו את התיק שלכם

הדרך היעילה ביותר לחקות את התיק הנעקב באתר היא לקנות בהדרגה את כל המניות בתיק. לאחר ההצטרפות לשירות ומעבר שאלון אפיון צרכים תוכלו לראות הסבר מפורט איך לעשות זה.

את שאר כספי ההשקעה שלכם, המיועדים לטווח קצר יחסית, יש היגיון כאמור להשקיע ברכיבים נטולי סיכון  באפיק האג”חי למשל.

4. איך לנהל את התיק

אחרי שקבעתם את סכום ההשקעה והחלטתם לחקות את התיק הנעקב באתר, עקבו אחר פעולות ההשקעה בתיק: נקנתה מניה לתיק – קנו אותה, נמכרה מניה מהתיק – מכרו גם אתם.

זכרו שלא מדובר בהמלצות קניה או מכירה! ההחלטה כיצד להשקיע ואילו מניות לקנות או למכור היא אך ורק שלכם (קראו את התקנון המלא, שאישרתם כשנכנסתם לאתר).

התיק עובד נהדר כשמתמידים בהשקעה ברציפות לאורך זמן

אסטרטגיית ההשקעה בתיק מבוססת על קנית מניות הנסחרות במחירים אטרקטיביים והחזקתן בסבלנות כמה שצריך, לפעמים אפילו כמה שנים. בדרך, המניות עשויות לעלות ולרדת, וההצלחה תלויה בהתמדה והסבלנות שלכם בהחזקת המניות בתיק. עד היום זה עבד נהדר כך שאפשר להעריך שהשקעה חכמה וסבלנית כזו תמשיך לעבוד מצוין גם בעתיד.


דילוג לתוכן